onsdag 22 april 2009

pluggfantast bortom tid och rum

Att vara filosofisk, innebär det att vara helt insnöad i sin egen värld?Så kändes det nu, när jag reste mig upp för att göra ett toalettbesök på omtalade ktb. För ett par timmar hade jag varit helt inbunden i mina anteckningar och mitt skrivande om hur jämlik rättvisan ska vara. Helt bortom tid och rum. Sedan råkade jag glutta på klockan och upptäckte att klockan var halv fem, vilket innebar att om två timmar skulle jag vara på väg till min eminenta bönegrupp. Ibland är livet bara så konstigt. Tänk att man kan vara så uppslukad av något, att man glömmer bort alla andras existens. Vanligtvis brukar jag sitta och störa mig på omkringpluggande kamrater, som ni vet, men idag har de bara försvunnit ut ur bilden, till och med ut ur periferin.

Och inte har jag lyssnat på någon musik alls heller. Neeej. De timmar som förflutit har jag endast åhört skrapande stolar, bläddrande papper, brummande mopeder - och det har inte stört eller irriterat mig ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar