fredag 24 april 2009

äntligen helg!

Nu, alldeles snart, ska jag bege mig till plugglandet. Jag kallar det så, dendär rackarns byggnaden ktb. Fast, det är väldigt bra att den finns, var skulle jag som tentapluggande student annars hålla till om dagarna? Igår bröt jag min vara om att somna framför “Sex & the city”. Jag hade boxen förut, men missbrukade genom möjligheten att se flera avsnitt än ett på en gång, så jag gav bort den till en kompis. Trots att denna helg, som börjar idag, blir fylld med politisk filosofi och idéer, har jag ändå höga förväntningar på aftnarna! Förhoppningsvis inspireras de lite av förra helgen, som var alldeles suverän!
Först bar det iväg till en secondhandbutik [Redbergsplatsen]
Om jag hade haft plats, skulle jag köpt denhär finfina gamla mangeln [jag fullkomligt ÄLSKAR manglade lakan]


Dessa koppar hade blivit mina, om jag njutit av att dricka kaffe i små kärl [det gör jag dock inte]

Godingarna letade schyssta bågar [fulsnyggt?!]


Mina fynd [nöjd! bara 110 kr fattigare]

Den Underbara bjöd gänget på konsert.. [taaaaaaaack!]

.. på musikgeniet Fakiren [kvällens favorit var “good song”]

Den galna söndagen bjöd på galen solnedgång över gó-galna men sköna Göteborg. [bussar ÄR bättre än tunnelbana, då man faktiskt ser var man åker]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar