onsdag 22 april 2009

be och du ska få

Idag träffade jag de underbara tjejerna i min lilla bönegrupp igen. Det är alltid lika skönt att se dem. Man gör inget annat än att var sig själv, med hull och hår, och där är de och tar emot mig som precis den jag är. Kvällens tanke berörde ämnet att Gud hör din bön - och svarar på den! Tänk om man skulle minnas allt man bett för, då skulle man snabbt inse att Gud svarar så många fler gånger än vad jag själv lägger märke till. I Lukas kapitel 11 står det;
“Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.”
Grymt bra. Som vanligt när det gäller Bibeln.

1 kommentar:

  1. Mary! Like your blogg :) Och dej, mycket! Ja visst har vi det bra i vår lilla grupp. Fortsätt skriv, nu ska jag kolla här varje dag ;)
    kram Hannapanna Ö

    SvaraRadera