måndag 20 april 2009

nackspärr + ballongmage = inte så mycket plugg

Mitt plugg idag har inte gått så himla bra idag.Vaknade med nackspärr. Aj. Undra om den blev till på det rytmiska dansgolvet i lördags, eller om det var min sockersöta brorsdotter som hängde och klängde med händerna runt halsen på mig igår? Har ingen aning. Men ont gör det. Fast det är sant, jag har en bra “kan-inte-plugga”-ursäkt. Sånt gillar vi.
Jag samlade på mig ännu en på ktb nyss faktiskt. Jag och Hanna gick direkt in på 7 eleven när föreläsningen var slut, köpte var sin brownie av dendär trevlige mannen med utländsk brytning och såg fram emot en fikastund innan frenetiskt plugg. (Jag fick dessutom ett “sjätte-kaffen-gratis-kort”, vilket inte lär dröja länge förrän jag löser in!) Hela bibblan var upptagen, så det slutade med att vi satte oss på plan 4, tillsammans med några störiga killar som envisades med att 1) skratta högt 2) inte stänga av ljudet på mobiltelefonen och 3) svara i mobiltelefonen med hög stämma inne i salen och över huvud taget inte bry sig om att det faktiskt satt andra människor där inne som försökte koncentrera sig! Dessutom delades närvaron med det konstant tjutande pip-ljudet och en mage som kurrade ovanligt högt, länge och lite konstigt (nej, det var inte min denhär gången). Förutom nackspärren, började min mage svälla som en ballong och fick för sig att den skulle göra jätteont. Ännu mer aj. Så efter att jag anmält mig till tentan, chattat på fb, utbytt irriterande blickar med Hanna - bestämde vi oss för att ge upp och åka hemåt ostområdet.
Utanför ktb sprang vi in i Göteborgs egna popstjärna. Han hade schyssta glajjer och snygg svart mössa, där han puttade på den stora dubbelvagnen. Å jag som missat helt att Hellström hade 2 kids. Men Hanna hade koll hon. Ingår i kategorin snygg-pappa gör han i alla fall.
Väl hemma i bäcken gick det inte så väldans mycket bättre. Välkomnades av stinkande sopor och disk. Vad tänkte jag när jag åkte hemifrån? Jo, att någon snäll granne skulle få för sig att gå in och klara upp allt. Vad fantastiskt det skulle vara med hushållstjänst! Det får man ju till och med dra av i deklarationen. Men jag har redan deklarerat och disken ä redan gjord. Plus att det kanske inte är lämpligt att ha hushållerska när man är student… Snart kommer Jeppe och ska fixa min hylla. Till dess ska jag åter igen bekanta mig med Aristoteles och de andra kufarna. Vi får se hur det går..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar