måndag 27 april 2009

oanträffbar

Idag är sista heldagen på ktb innan den politik-filosofiska tentan ska genomföras. Nervositeten har släppt, men ångesten över att man har missat någon och frågan om hur mycket kunskap som ettrat sig fast i min hjärna, börjar smyga sig på.
Samma visa varje gång. Plugga som en idiot, blankt-minne dagen innan, skriva som en idiot, vänta tre veckor på domen. Jag har nog aldrig lärt mig så mycket på länge, som under denhär våren. Men, korvstoppning är ändå inget jag rekommenderar Speciellt inte när alla ens andra kompisar INTE pluggar, för då får man sånt dåligt samvete över att man aldrig umgås med dem.
Nu ska jag kolla om tvätten är torr, och sedan bär det iväg till mitt andra hem. You all know where I mean...
Förresten, min mor frågade igår om det kostar pengar att använda maskinerna i källarn. Självklart inte, svarade jag och tyckte det var en dum fråga (jo, det finns dumma frågor, det sa till och med en av de smartaste grabbarna i klassen häromdagen). Men hon skojjade inte; att betala för varje tvätt var hennes vardag när hon bodde i Göteborg. Vilken tur att välfärdssamhället gått framåt, så vi som har lite mindre cash i plånkan ändå kan hålla oss lika fräscha som alla andra.



Här är lite uppåt-tjack. Fånga energin, njut och låt dig ryckas med. Me love..
[Jag funderar förresten ¨på var den är inspelad?! Det är onekligen likt en studio jag besökt i Chicago. Onekligen likt.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar