torsdag 23 april 2009

hibiscusen blommar!

Första veckan jag bodde i min mysiga 28m2 lägenhet, åkte jag och min mor förbi plantagen för att handla lite pynt till mina fönster. Mina ögon föll direkt för en rosa hibiscus som framkallade känslor jag känt några månadertidigare - Hawaiikänslor. Uuuunderbara sådana! Till min besvikelse hade jag inte lika gröna fingrar som jag fått för mig. Blomman började snart vissna och det gick så långt att jag tänkte kasta den. Men så tänkte jag på hur mycket vi faktiskt betalade för växten, och bestämde mig för att ge den en ny chans till en slags återuppståndelse. Jag vattnade varannan dag och väntade i flera veckor... till den till sist bestämde sig för att knoppas! Inte bara en knopp, utan flera stycken! Mår flickan bra, mår blomman bra. Så är det nog (för att dra det hela snäppet djupare..).

[Förresten är inte bilden redigerad. Min blomma har exakt denhär vackraste färgen!]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar