tisdag 19 maj 2009

tjuvlyssnare på bussen

Visst, jag kan hålla med om att det är störande med personer som sitter och pratar super-privata telefonsamtal på kollektivtrafiken. MEN, så "smaskigt" var verkligen inte det samtal jag hade i telefonen på bussen alldeles nyss. Ändå var det en man som blev upprörd och gav mig en ordentlig utskällning [dessutom, varför lyssnar på någon annan människas samtal om man nu upplever det som privat???]. Även om jag inte tyckte det var befogat, då jag inte pratat om något väldigt privat, tog jag så illa vid mig att jag darrade när jag klev in genom porten. För väl var min goda vän i luren och påminde om att jag är bra, vilket verkligen var som plåster på såren. Tur är väl, att jag flyttar härifrån om några dagar så jag slipper vara rädd för att springa in i ännu en tjuvlyssnare - som skulle kunna råka vara en granne eller en vred man från östra Göteborg

1 kommentar: