tisdag 12 maj 2009

glasklart



Tänk att vi sjunger denhär otroligt vackra sången i den fantastiska kör som jag fått äran att vara med i. Idag blev jag så stolt och kände mig så privilegrad när en av tjejerna sjöng ett helt makalöst solo. Wow. Det är inte ofta jag blir så tagen, men när en vit sjunger som en mörk, då blir jag begeistrad. Att få vara med i en "mörk" kör, är lite av en dröm...

Varje övning har vi en liten andakt också. Mannen som hade hand om den idag, upplyste mig om en sak som idag bara blev helt glasklar. Nämligen det faktum att Jesus är här och nu. När man sjunger en lovsång, när man ber eller bara är - står Jesus rakt framför en. När man sjunger lovsång behöver man inte sjunga extra starkt, länge eller nåt annat för att han ska höra och vilja kliva ner ifrån sitt lilla moln och göra ett besök. Nej, han står mitt i rummet, rakt framför dig, bredvid dig. Jesus är aldrig långt borta. Han är ingen som kommer på besök nån gång ibland när han tycker att du förtjänar det. Han är jämte dig, vid din sida, i detta nu, varje stund, varje dag, i evighet - om du så bett honom om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar