tisdag 19 maj 2009

husdjur? nej tack..

Idag satt jag med en sånhär liten sötis i knäet. Hon, Gucci med ett rosa halsband inpräntat med texten "I love you", råkade sitta på en stol intill mig och vi blev lika nyfikna på varandra, att det slutade med att hon satt i mitt knä. Ett tag nu har jag funderat över att eventuellt skaffa en liknande, inte just nu, men någon gång i framtiden. G var jättesöt och mysig, ända fram tills jag råkade komma åt en öm punkt. Hon hade haft fästingbesök tidigare och sedan dess blev hon rädd var gång någon kom åt hennes hals. Reaktionen blev hugg, morr och skäll. Där brast förtroendet hos mig och minnen från en liknande händelse med en katt - som skapade ett "mörkerseende" för katter - letade sig fram i min hjärna. Nog för att chiwaworna är söta, det är en åsikt jag står för, så lär det dröja innan jag finner förtroende för ett djur igen...

1 kommentar: