lördag 2 maj 2009

busy woman

Hur hinner alla bloggerskor med? De senaste dagarna har varit MINST sagt hektiska.. Men jag älskar det! Här är en update;
Torsdag: Min goda sthlms-vän arrived. Chalmerskortegen [ordet kortege finns med i mobil-ordlistan. Jag är FÖRVÅNAD!] Valborgseld med Mats och "kebab-pizza-kompani" i slottskogen. Styrbord Barbord [Maria tryckte in en på tok för liten papperstuss alldeles för långt in i högra örat, fick panik, åkte hem, sthlmaren drog ur tussen med pincett, Maria lättad.]
Fredag: Matlagning hela dagen. Försenad ankomst till slottskogen. MYCKET trevlig eftermiddag med MASSOR av goda vänner. MMmmmm... love yá all! [bekant Hawaii-people?!] Ritz. Trevligt, mycket trevligt.
Lördag: Lägenhetsvisning. Picknick i det gröna i kalla bäcken. Jönköping. Ole Börud. Wieee! Ny övernattningsgäst. Dalle - mys!
Söndag: Matlagning. Familje-kalas med höggravid kvinna och massa tokiga barn. Jag kommer va så trött på kvällen... :)
Underbara helg. I mitt underbara Göteborgs-liv. Tack.

Förresten, skulle köpa bak-margarin idag i den lilla livsen som ligger precis där jag bor. Det brukar vara dyrt där, men jag hinner inte inhandla smöret annars. Jag kom in. En kvinna stod i kassan. "29 kr", tryckte hon in. "Du skojar!", sade jag. Hon tittade på mig. "Milda, jaaa just det", sa hon. "Det blir 25 kr". 25 SPÄNN!! E hon galen, tänkte jag. Aldrig i livet att jag köper lite margarin för 150% mer än det kostar i en vanlig matvarubutik. Aldrig. "Då får det va", sa jag, skakade på huvudet och gick ut. Aldrig mer. Vad jag blev upprörd. Men, hon kunde minsann inte lura mig. Sådetså.
[Smör-behovet löser sig ändå. Fixar-Jeppo fanns på linjen och tar med. ]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar