måndag 11 maj 2009

tankemönster

Igår försökte jag bli bättre på dethär med att bryta tankemönster. Nu när jag varit sjuk, har jag märkt en tendens hos mig själv, att fundera på saker som jag inte borde fundera på. Nu blir ni nyfikna och tycker att säger man A får man säga B. Men var lite schyssta, det är ju ändå Internet vi befinner oss på..

Hur som helst, började jag tänka på något annat. Alla mina tankar utgår ju ifrån mitt hjärterum, som jag skrivit om tidigare, men nu bestämde jag mig för att - dagen till ära och för att bryta tankarna - föreställa mig att jag och mina tre trogna göteborgstjejer befann oss på ett spa. Där, mitt i mitt hjärterum! Det hade liksom förvandlats till just detta spa. I mitten fanns en stor rund pool, vid sidan om låg vi på var sin massagebänk och blev masserade från huvud till tå av fyra thailändskor. [Det kanske låter aningen suspekt, men allt var i sin ordning vill jag lova! Gamla ryggar blev som nya!] Sedan satt vi en bra stund och samtalde och kopplade av i bubbelpoolen. Efter det, lade vi oss i var sin säng som stod uppraddade längs med den bortre väggen. Det var dags för en tupplur, innan styling och middag. Klockan ringde någon halvtumme senare, vi hade fått vår powernap och väntade på oss gjorde 4 trendiga stylister tillsammans med de snyggaste outfitsen just nu!
H1 hade en mer rockig grå-svart klänning med v-ringning back och fram, ett volymruffsigt hår och glittrande örhängen. Hett.
M1 fick på sig en hög midjekjol i beige-guldigt tyg, en puffig vit skjorta instoppad och en guld-blondig frisyr med lockar och volym. Kvinnligt.
I1 hade en svart halterneckklänning, kapad precis nedanför knäna, lockig volym utmed ena sidan och svart glittrande kuvertväska. Läckert.
H2 fick den hallonröda axelbandslösa puffklänningen som når till knäna, ihopslimmad på mitten med ett elegant skärp. Inspirerad av så ska det låta sist. [minns ej hennes namn..] Håret i en svinrygg med lagda lockar fram på hjässan på högersidan, framifrån sett. Snyggast.
Sedan dukades det upp till middag av fyra vackra gentlemän. Kan inte nämna några namn, för jag har ingen aning om vilka de var, såg inga ansikten. Bara leenden.

Det var en rolig tanke iaf, på tal om att bryta tankemönster.

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt blogg! =) Vad glad jag är som hittade den! Jag testade din tanke om tankemönster om det fungerade prima :)
    Ha de jättebra!

    SvaraRadera
  2. hjärtat. jag gillar din blogg! vi måste höras snart. och ses såklart! puss

    SvaraRadera
  3. Tjejen! vad rolig du är! :) vilket gött inlägg att läsa. Kanske skulle vi göra slag i saken?! VI ÄR PÅ! ha ha. puss /I1 & H2

    SvaraRadera