tisdag 26 maj 2009

favoriten baby-pink

Jag är ingen faschionista, nej absolut inte! Men jag har någon slags konstig kärlek till kläder, skor, väskor, möbler och lite annat smått och gott som bara är världsliga ting. Gårdagens möte med herr Figgaro sådde ett frö av längtan efter ett par boots till min blommiga klänning från indiska [de jag redan äger är alldeles för höga att jag får skoskav under foten] och min pånyttfödda kärlek till gamla saker exalterar när jag tänker på alla billiga hallands-loppisar som i sommar kommer föräras med min närvaro och förhoppningsvis bjuda till med fina fynd.

Jag kan inte låta bli, att påpeka mitt absolut bästa fynd hittills; den rosa tröjan från Gilead Secondhand på Redbergsplatsen. Tänk att ynka 40 kr kunde göra mitt liv lyckligare! Nog för att jag är trött på att kallas "söt och snäll", att min innersta önskan är att få vara snygg och vacker, får ändå den babyrosa tröjan mig att må som en liten flicka på sitt bästa humör. Jag fullkomligt Ä-L-S-K-A-R den. Bered er på att få se den åtskilliga gånger.

Idag använde jag förresten min älsklingsuppfinning på den; nopp -borttagaren. Gamla tröjor blir som nya rent ut sagt. Bara man är lite försiktig med apparaten när man behandlar kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar