måndag 1 juni 2009

vardagsbubblan

För en och en halv vecka framöver bor jag hos bror med familj och råpluggar till mina tentor. Solen skiner och har bränt min hy måttligt - det ska kännas att man lever. Trevliga klasskompisar gör det hela lättare. Idag utbrast jag "Men de där skivorna jag köpte, de tog så lång tid att lägga in på datorn, så nu har jag inte kunnat lyssna på dem i min ipod än", hämtat helt ur luften. Det stämde förvisso, men min pluggpolare raffe undrade vad jag pratade om. Jag hade brutit tystnaden genom att tänka högt. Vilken vanlig företeelse när man är jag.. Och alla de där orden som får heta både det ena och de andra. Kanske är läge att göra en egen ordlista? Det har jag sagt länge nu i och för sig.
Förresten är jag trött på det där med hjärtat. I min nya vardag springer jag in i mitt förflutna hela tiden. Lite tröttsamt om jag får säga så..
Men jag trivs med att vara en del i en familj. Läsa godnattsagor om kvällarna, få ett tandlöst leende när jag kommer genom döröppningen och äta hemlagad mat [även om jag så lagat den själv vissa dar..!] Detta var allt från Maria mitt i vardan'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar