fredag 12 juni 2009

välfärdsäcklad

Idag blev jag alldeles äcklad av mig själv. Detta nedrans välfärdsamhälle har dragit med mig ner i konsumtionsträsket. Ända sedan jag såg på tv för första gången, har jag i smyg drömt om en walk-in-closet. Denna dröm förstärktes senast då jag och tjejerna såg "6 & the city"-filmen förra året. För en klädtokig ung kvinna är en stor garderob det detsamma som en diamantring - a girl's best friend. Men jag börjar bli tveksam. Tanken på att jag har så många vänner som inte har råd med en tredjedel av allt jag äger, får mig att inse att jag är ute och cyklar och behöver skärpa till mig. En massa dubbletter i garderoben får mig inte att bli ett uns lyckligare, snarare åt helt tvärt om. Det är dags för en stor garderobsrensning och ett shoppinglöfte. Gud talade till mig när Han sa; ”Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara." Matt 6:19-21
Å jag som skriver så mycket om hur viktigt hjärtat är. Det är dags att kalkurera om.

1 kommentar:

  1. Kan ärligt erkänna att en walk-in-closet ligger hög på önskelistan, men ditt resonemang är helt sant. Konsumtionssamhället är på många sätt helt sjukt...

    SvaraRadera