måndag 22 juni 2009

Morgongympa



Idag började jag mitt nya träningsliv! Dags att ta tillbaka lårmusklerna som började formas under vistelsen på Hawaii då vi sprang för fulla muggar, tre ggr i veckan. Där blev du förvånad! Det blev jag också.. Trodde aldrig att jag skulle bli en löp-tjej. Men man ska inte ropa "hej" innan man nått mållinjen.
Min nuvarande joggingrunda består av skog och strand. På flera ställen finns fin-fina rosenbuskar som luktar riktigt gott. Klara - en bloggerska - tipsar om vad man kan göra med dem för att njuta lite mer.
Idag var det alldeles vindstilla och lugnt nere på favoritplatsen. Det är inte bara det bästa stället att springa på, utan även den främsta inspirationskällan när det kommer till att skriva musik. Nog för att jag förstår att det måste finnas fler som tycker samma sak, men jag blev riktigt förvånad när det klockan nio på morgonen satt två män med en gitarr och en bandspelare nere på stranden. De såg ut som en yngre Krister i duon "Stefan & Krister" och en något smalare Peter Swartling. Det var nära ögat att jag kläckte ur mig ett "får jag vara med?", men jag lyckades stoppa bubblandet inom mig.
Nu ska jag välja låtar till framförandet på Stora Torget i Borås den 2:a Juli - kom dit vet ja! Sedan tänker jag lägga mig på altanen och leva mig in i lite skönlitteratur. Äntligen! Sommarlov är bara för underbart.

1 kommentar:

  1. Åh vad underbart det låter =), hur långt sommarlov har du i år?

    SvaraRadera