måndag 15 juni 2009

bussiga ELLE-Cissi

När försäljare ringer och tjatar blir jag bara irriterad. Fast samtidigt tycker jag synd om dem som har ett sånt jobb, de måste ju också tjäna sitt levebröd såklart! En dag kanske det är jag som är i deras ställe och då vill man ju inte bli hatad för för sitt jobbs skull [även om parkeringsvakter säkerligen har det mest o-omtyckta arbetet].
Hur som helst ringde jag upp en idag, inte som telefonförsäljare - jag har fortfarande kvar mitt jobb - men jag pratade med en supporter anngående min prenumeration på ELLE. Jag brukar kosta på mig lite sån lyx ibland, och det kändes extra bra att göra det nu i vår när jag skulle kämpa med statsvetenskapen - som ni vet inte har varit en glid-period för mig. Den första tjejen jag pratade med hade ingen koll, men sedan kopplades jag vidare till "Cissi" och hon visste allt. Hon fann mig direkt i registret, såg att jag skulle minsanna få två nummer till, och när jag berättade att jag inte fått juninumret eftersom jag glömt ringa tidigare och ändrat adressen [mitt pucko] - lovade hon att skicka ett extra så att jag skulle få det numret också. Så bussigt! Tack Cissi, du gjorde min morgon!

2 kommentarer:

  1. Gillar din Header! Snyggt gjort

    SvaraRadera
  2. =), jag har varit telefonförsäljare och kontaktar folk via tele på SEB, folk är inte alltid jätteglada om man uttrycker sig så ;-)

    SvaraRadera