onsdag 3 juni 2009

Musik är ett andligt språk som kommunicerar med själen

Ibland undrar jag om det finns någon mer i denna värld, som berörs lika mycket av musik som jag. Äntligen har jag fått in India Aries nya skiva i lurarna! Jag måste tacka bas-Josef någon gång för att påpeka den tacksamhet jag känner för att han presenterat mig för denna underbara, kvinnliga, fantastiska, förebild och sångerska. Skulle jag vilja sjunga som någon, skulle jag vilja sjunga som hon. Men det bästa med denna tjej, är inte hennes röst, utan helheten i hennes låtar; känslan hon lyckas förmedla med hjälp av röst, framtoning, ord - som dessutom är perfekt placerade - rytm och melodi går inte att beskriva bättre, än att säga att det är perfekt i min smak. Stundom känns det som om hennes låtar är skrivna just till mig. Det finns en låt för varje känsla, varje ny livserfarenhet. Andlig upplevelse är ett faktum, ännu mer så då hon tror på samma Gud som jag, vågar uttrycka och stå för det. Nog för att hon är amerikan, men äktheten strålar liksom igenom. En dag ska jag skriva ett såntdär fans-brev som innehåller en kärleksförklaring och all tacksamhet jag känner till detta musikgeni. Idag peppade hon mig till tentan, gav mig inspiration till att skriva låtar igen och gav utlopp för min sorg över allt som varit, samtidigt som musiken talade till mig om en slags förståelse och gav mig tröst i den situation jag befinner mig i. Musik är så mycket mer än bara toner. Musik är sannerligen honung för själen. Idag känns det som om jag befunnit mig på ett spa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar