fredag 26 juni 2009

sommar-vardag


Dagen till ära är jag ledig. Det känns så skönt. Inga spänningar som framkallar stress för att man ska iväg på eftermiddagen. Ingen trötthet som behöver försvinna. Inga måsten.

Igår fick jag en massa beröm från mina bossar. Det är alltid lika roligt. Man sliter som en galning stundtals och det är verkligen glädjande att få höra att man gör ett bra jobb.

Vägen till mitt jobb är ca 1 mil, så det blir inget cyklande för min del, vilket jag egentligen hoppats på. Men vilken tur att jag får låna mamis bil! Den och jag är bästa vänner vid dethär laget. Men man får passa sig när det är dags att fara hem om kvällarna, för det finns många som bor i områdena jag kör förbi. Inte bara människor, utan också andra varelser.. Oj, det lät ju mysko! Men ofta stöter jag på rådjur och dem vill man ju inte skada! Igår var en sådan kväll. Hade mitt färdmedel varit cykel, hade vårt möte kunnat bli alldeles särskilt och ovanligt, men eftersom jag brummade lite, skrämde jag iväg den fina bruna honan som hoppade iväg sådär alldeles graciöst. Kanske ses vi igen i framtiden. Då ska jag ha kameran med mig.
Nå, låter det inte spännande, mitt sommarliv?!

4 kommentarer:

  1. 1 mil är ett perfekt cykelavstånd maria!

    SvaraRadera
  2. Carl Brengesjö26 juni 2009 kl. 14:52

    +1 Jag cyklar till mitt jobb 1 mil bort.

    SvaraRadera
  3. Du är ju så sjukt vacker människa!!!!!
    Saknar dej här i stan..
    JAg kommer ner till dig så fort jag kan...
    puss

    SvaraRadera
  4. Hehe, min lillebror och jag jobbar på samma ställe, jag åker bil varje dag... han cyklar.. 1,7 mil tror jag cykelvägen är ;-). Fin bild Maria!

    SvaraRadera