lördag 6 juni 2009

Politisk teori - tävling!!

1.2.3.
4.5.6.7.
8.9.10.
11.12.13.
14.15.
Tävling! Alla bloggar har ju tävlingar lite nu och då. För att ni ska få en tydlig insyn i statsvetenskap [om ni inte redan tycker er ha fått det] tänkte jag utmanar er! Hur många kan para ihop rätt namn till rätt bild, utan att googla? Törs ni, skriv ett svar inom en vecka, så lovar jag att vinnaren får ett heligt pris. Lycka till!
[de rätta svaren fås om en vecka, då får ni även reda på vinnaren! Kom igen nu fegisar!]

Välj mellan; Platon, Aristoteles, Hobbes, Locke, Rousseau, Burke, Mill, Smith, Marx, Kymlicka, Parekh, Rawls, Machiavelli, Nozick, Kant.

3 kommentarer:

  1. Oj tjena! Är det sånt här ni lär er på statsvetenskapen i GBG? Den enda jag kan är nog Nozick, mr höger. Själv hade jag sista tentan i torsdags, underbart. Hoppas allt fint/Linus

    SvaraRadera
  2. hoppas att inte alla andra kommer på samma sak som smartingen i vår klass... :) kom igen nu people! lägg in en högre växel!

    SvaraRadera
  3. Tar det som smicker i min riktning ;). Ja, vi får se.

    Jag tog iaf Smith, Machiavelli, Rawls, Aristoteles, Hobbes och Marx.

    De har inte varit överdrivet gubb-bildfixerade i den här kursen (synd att du bara har gubbar, även om gumman Jane Freedman kanske varit lite väl lätt). Hade dock en föreläsare i organisation på Handels som tyckte det var viktigast att visa upp gubb-bilder på sina föreläsningar, även om han inte hade så mycket att säga om dem. Extra kul var det när han visade en bild på Henri Fayol, som såg ut exakt som han. Han förstod inte alls varför studenterna började fnissa.

    SvaraRadera