onsdag 10 juni 2009

husvisning

Idag har jag varit på mitt livs andra husvisning. Det kallar jag vuxenpoäng. Men det är inte jag som letar boende [även om jag på sätt och vis också gör det] utan min bror med familj. De har ett litet sött gult radhus inklämt mellan två andra, i ett mycket barnvänligt område ute på Hissingen. Ungarna springer fritt mellan husen och hittar på en massa skoj, trots att de inte är särskilt gamla. Men nu vill de flytta. De längtar efter att få bo i sitt drömhus, och vem klandrar dem?
Det först huset vi åkte till låg i Kungsladugård. Ett såntdär engelskt radhus jag skrivit om tidigare - som jag tycker så mycket om! Fast detta huset var inte lika tjusigt som de jag drömmer om att bo i som ligger på Betaniagatan. Visst att det var mycket som behövdes göras på det - en totalrenovering - men det som fick oss att veta att min brors familj aldrig skulle kunna bo där, var att golvet lutade. Det var som att vara ombord på en båt. När vi klev ut ifrån huset mådde vi allihop illa. Sjösjuka, från ett hus! Då är det illa. Så det blev inget med det...
Hus nr 2 kom vi hem ifrån precis nyss. Det negativa med det är att det ligger en bit bort ifrån stan och att man kan höra motorvägen, men förutom det - är det alldeles underbart! Från utsidan ser det inte mycket ut för världen, men när man klivit in stortrovs man! Där kan man baka bröd i stenugn, skruva bilar i garaget, musicera på den inglasade verandan, dricka en kaffetår i lekstugan, plocka ägg ut hönshuset och massa mer...
Vi får se om det blir nåt köp eller inte. Hur som helst har jag klivit ett steg vidare i kunskapsutvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar