tisdag 9 juni 2009

sommarlov!

Sommarlov! Livet är så skönt! Sommarlov, gräset är så grönt. Himlen blå, vill jag nå, när jag fångas utan vinden. Sommarlov, sköööna sommarlov!
Äntligen! Denhär dagen har jag längtat efter. I morses [som vi säger i västergötland] upptäckte jag en ny spelare i klassen, då jag och han anlände trodde vi hade tentan vid åtta. Istället fick vi vänta till nio, och "samväntade" med samtalsämnen som afrika, hawaii, utbildning och massa annat. Tänk vilka fina människor det finns, som man riskerar att aldrig lära känna! Det är ju hemskt när man tänker på det. Trist nog är, att jag förmodligen aldrig kommer att träffa honom igen, då vi nu har slutat skolan, han flyttar och vi inte lär springa in i varann. Vissa människor fångar man vissa ögonblick med, men inte mer - ändå är det meningen på något konstigt sätt. Så är det bara.
Jag njuter av första kvällen på mitt sommarlov med lite tv-tittande. Lika bra att njuta av 3:an, som jag kommer få vara utan hela sommaren. Fröken Hilton är lagom underhållande. [??]

1 kommentar:

  1. låter som en fantastiskt bra start på sommarlovet! TV är underskattat! ;)

    /L

    SvaraRadera