måndag 8 juni 2009

ibland

Ibland känner jag mig som en liten fjortis, som blir glad av att läsa att mina kläder är nya flugan eller föreställa mig kärlek som en bästavänskap, hålla handen och pussas i smyg. Ibland känner jag mig som en dum blondin, när alla andra kommer med visare och klokare kunskap och sitter med svar på frågorna. Ibland känner jag mig som världens lyckligaste, när brorsbarnen bara skrattar och är glada så fort de ser mig, då jag är no 1. Ibland är jag rädd när jag tänker på allt hemskt som händer i världen, att tiden hela tiden rusar framåt och att alla mina nära och kära inte alltid kommer finnas vid min sida. Ibland känner jag mig tom och undrar var Gud har tagit vägen. Ibland känner jag mig ursnygg och undrar var alla mina beundrare håller hus. Ibland känner jag mig som världens fulaste, tittar ner i marken och är rädd för att folk ska stirra konstigt på mig.
Idag är jag trött på att plugga, glad att det är tenta i morgon, melankolisk över framtiden, lugn och harmonisk, känner mig som en liten flicka i den stora STORA världen, längtar efter att drömprinsen ska komma och rädda mig.

Det verkar förresten som om alla mina favoritbloggare tagit sommarlov? Så jag började kolla in en av de dära kändisarna och började fastna för en, tro't eller ej! Läs vet jag, och tänk vilken insikt man får när de som verkar ofelbara - vågar visa sina svagheter - alla är precis som du och jag.

1 kommentar:

  1. Ibland håller jag verkligen med dig. Min blogg låg nere några dagar så jag kunde inte skriva nåt, men nu har jag uppdaterat den med ett inlägg som jag tror du kommer gilla... =)

    /L

    SvaraRadera