tisdag 27 mars 2012

solskydda dig.

Varje sommar händer det sig att jag bränner mitt bleka skinn. Varje gång blir ja så arg på mig själv att jag inte har en bättre relation med solskyddsfaktorerna; hattarna, oljorna, glajjerna. Härom dagen påmindes befolkningen av media om hudcancer, som är en av de vanligaste cancerformerna i vårt land. Jag dammade av solskyddsflaskan inne i badrumsskåpet och bestämde mig för att i år, då ska jag bannemej smörja och vara försiktig. Jag hittade några wantings som jag ska unna mig i solkyddets tecken.
Sololja Hawaiian Tropic (användes vardagligen under min tid på Hawaii, funkade asbra) 105 kr. Svart filthatt, hm 149 kr. Solglasögon, hm 69.50 kr. Ljus stråhatt, hm 129 kr. Hawaiian Tropic Lipgloss, 39 kr. Nivea Sun 140 kr. Solglajjer, hm 99 kr. Stråhatt, lindex 129 kr. Ray Ban solglasögon, synsam 1425 kr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar