måndag 26 mars 2012

App-tips.

Okej. Nu är det ett tag sedan jag tipsade om appar. Sen jag skaffade min iphone, lever jag ett helt nytt liv. Jag och mr var ute på promenad och skulle hitta till ett ställe vi besökte i somras, han plockade fram gps:en på telefonen och vi fick bekräftat att vi var på rätt väg. Det var i nutid. Då, i somras, gick vi hit och dit och letade efter samma ställe, utan gps:en, och det tog över två timmar att komma fram. Bra eller dåligt? Bra, tycker jag. Lite tråkigare ibland, när man kan hitta all information på tio sekunder, i mobilen. Men är det dåligt? Det tycker nog inte jag. 


Först ut: Spelet "Draw Somwthing". Som "Skissa & gissa", om ni minns passagens gamla chatprogram? Bra tidsfördriv, kräver lite användning av högra hjärnhalvan. Trevligt!


 

Nästa tips är bra för alla GU-studenter. GUL direkt i mobilen. Jag gillart', nu måste jag inte kolla datorn varje dag, det räcker med mobilen, som jag alltid har med mig. "Ping Pong AB".



"Rumble". Det senaste ordspelet. Hitta så många ord du bara kan på två minuter. Det gäller att va snabb och tänka ut alla ändelser man kan. Hur kul som helst. Bra när man är uttråkad.


 


 Och till sist, postens app "Riktiga vykort". Ta ett kort, för om det till ett vykort och skicka det till någon. Framme nästa dag för 19 kronor. Roligt att få riktig post, roligt att få personlig post, ljuvligt när det inte kostar skjortan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar