måndag 28 juni 2010

internetfasta - åå så härligt.


Fasta finns i alla möjliga former. Oftast är det första vi tänker på att avstå från mat. Det är väl fortfarande den vanligaste formen av fasta. Men tanken med fasta är ju att ta bort distraherande saker som tar vår tid och istället lägga tiden på att vara med Gud och meditera.
Idag kom jag fram till att jag inte använt datorn på fem dagar. Det känns som en lång tid, men jag har inte ens funderat över det förrän idag då jag skulle plocka fram den. Vilken befrielse att inte vara beroende av något. Men det är att leva en dröm, för jag är ju beroende av Internet i allra högsta grad. Jag har bara haft alldeles för roligt och njutit av nuet de senaste dagarna. Helst skulle jag alltid leva så. Men tack och lov finns Internet, så vi alla kan hålla kontakt med varann, lite sporadiskt såhär, trots alla mil emellan.

(Bilden är för övrigt en favorit som visar en del av alla lupin-hav som finns utmed vägarna här vid mitt ljuvliga sommarställe.)

1 kommentar: