fredag 21 augusti 2009

prinsesstårta och prinsessor


Igår fyllde min guddotter år. Då gjorde jag en [o]vanlig prinsesstårta. Den blev riktigt smaskig! Som jag talat om förut, är bakning som terapi för mig. Men i ärlighetens namn var det egentligen alldeles på tok för varmt för att baka igår. Istället skulle man legat ute och solat. Det gjorde jag också, en liten stund. Sedan åkte vi iväg med födelsedagspresenter och tårta till en glad liten tjej och hennes lillebror.
Som körsbäret på bakelsen gjorde jag ett snabb-besök hos min storstadslillasyster som ÄNTLIGEN flyttat närmare! Tanken på att hon numera bor bara några kilometer bort [snart] gör mig sprudlande lycklig.

Jag tackar min egen kolosalt oemotståndliga övertalningsförmåga, samt alla jag känner.

2 kommentarer:

  1. haha, klart man inte kan stå emot din kolosalt oemotståndliga övertalningsförmåga? Bra jobbat! Känns så bra att vara här! Fin tårta också! Du, va sägs om å skita i tv-karriären och starta bageri/café istället?

    SvaraRadera