söndag 23 augusti 2009

Fram ur vråna...

Mitt hem är min borg. Ett hem säger mycket om en person. När jag kommer hem till någon, skulle jag egentligen vilja smyga omkring och tjika igenom alla detaljer som finns i vråna. Snart bygger jag mig ett nytt hem. Igen. Ännu en gång ska jag göra allt för att trivas, för att få till mitt lilla krypin. Många saker ska tas med. För stunden infinner jag mig i flickrummet igen. Här har många drömmar, funderingar, låtar, skratt, tårar, böner - blivit till. Ni ska få se lite av detaljerna som finns i vråna.


[tv] pappas gamla leksakshäst trivs bra ihop med mormors kobra
[th] älsklingslampan som gör verklighet till dröm

[ovan]en bit av den arabiska mattan
[nedan] de förtjusande kvinno-tavlorna
[tv] idolbilderna tagna av proffset Jan Töve
[th] guldsängen
[tv] spegeln jag snickrade ihop själv. fin va?!
[th] kattfoten på glasbordet [bakgrunden: kinesiska tofflor, en vänskaps present]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar