måndag 17 augusti 2009

my middle name.

Shopaholic. That's me.
Det är med ett uns frustration och stor besvikelse som ligger likt en tyngd över mina axlar, som jag säger det. Jag köper alldeles för mycket. Vad ska världen ta sig till med sånna som mig? Igår var det Ullared. Hela sommarn har jag gått och funderat på hurdan vinterjacka jag vill investera i. En duffel kom tankarna fram till. Och där, på ett ställe med jackor, på Gekås, där ingen vill va' för att det är kaotiskt mycket folk som trängs varje gång man kommer dit, DÄR hittade jag min svarta duffel. Och min gråa kappa. Och lite annat smått och gott.
Idag fann jag ett par ur-snygga provexemplar till höstfötterna. Bruna. Ett diadem med en liten fjäril. En skjortklänning på utförsäljning och en blus. Till råka på allt sprang jag rakt in i en Hawaiiansk-Tysk vän när jag och Soffi var på väg in i kaffe-huset för att fylla på dagskvoten. Världen är bra liten ibland. Även om man råkar befinna sig i Köpenhamn, som jag gått och trånat och tjatat efter hela sommaren.
Kronorna rullar iväg och åter igen kliver jag in i dimman kallad "dåligt samvete". Bortskämd till alla procent. För nu, får det faktiskt ta och räcka. Jag har syndat, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar