tisdag 4 augusti 2009

Fåfänga

Färga ögonbrynen är något jag sysslar med lite nu och då, när för mycket av mina vita bryn börjar visa sig. En grej jag hållit på med i många år nu. Få kanske vet, men så är det. Mitt i själva behandlingen idag, fick jag samtal. "Du är nog allt lite fåfäng Maria", ett påstående från andra sidan av linjen - som inte var helt hämtat ur luften. Tidigare idag när jag dammsög, gjorde jag nämligen konstaterandet själv - som så många gånger förut. Mitt svar i luren blev; "Ja, jag är nog det. Eller så är jag bara som alla andra." För det är lättare att tänka att man blivit påverkad av världen vi lever i, samhället, reklam, tv, film och allt annat - än att sticka ut och säga att Ja, jag tänker på hur jag ser ut. Men samtidigt vill jag inte lämna åsikten jag haft sen urminnes tider, att naturligast är vackrast. För min egen del, brukar jag hjälpa det naturliga lite på vägen..

1 kommentar:

  1. Lite fåfänga är aldrig fel...

    /andra sidan av linjen

    SvaraRadera