fredag 4 september 2009

Nya vanor kan vara lätt som en plätt

Människan vänjer sig lätt vid nya vanor. Stundtals alldeles för lätt. Men ibland är det en god egenskap att vänja sig fort vid något nytt. Inatt blir min andra natt i Majorna. Området jag länge bara kunnat drömma om, har nu blivit mina hoods. Ingen buss, bara vagn. Inte sydöst, bara sydväst. Det är bra konstigt egentligen. Plötsligt har jag ett helt nytt hem. Nästan allt är klappat och klart, det är bara detaljerna som fattas. Men stommen gör liksom att jag vet att det är JAG som bor här, att jag känner mig hemma. Komiskt nog ser även våningen ut som i Kalla bäcken. Det är bara ljuden som är annorlunda. Det är de som jag just nu försöker lära känna. Och det är en spännande presentation må jag säga. Speciellt när man ligger i sängen och ska till att sova. Men, då är det rackarns bra att man tillhör det mänskliga släktet, som har så lätt för att anpassa sig till nya vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar