lördag 5 september 2009

Bli med bebis.

Idag skulle jag kunna bli med bebis. Nu tänker jag inte bara på själva "processen" - även om jag kan förstå att det blir ett och annat fnisser från er som läser [ni är ju lika många som handens fingrar, men ack så viktiga i mitt liv!] - utan på hur fantastiskt det är att ha ett litet underverk som ligger på golvet och jollrar. Det är något som gör mig riktigt lycklig. Bebis-joller. Tur är väl det att jag är minsting i familjen. Brorsorna skaffar barn som på löpande band, vilket innebär att det ALLTID finns en bebis att mysa med. Underbart är också när de små sötisarna ska försöka pussas. Då möts man av en vidöppen mun som läcker lite dreggel. Strålande. Jag vet inte om det är mina moderskänslor inom mig som spökar, åldern, kanske någon konstig sjukdom. Men det måste väl finnas fler 23åringar som känner såhär? Vad tacksam jag skulle bli om jag fick höra lite mer om någon annans bebisdrömmar.
Ikväll skulle jag iallafall kunna tänka mig att bli med bebis. Ja, så är det. Ikväll kan jag verkligen tänka mig det. Rackarns mycket.

3 kommentarer:

  1. Jag har samma känslor som du, är också 23. på ett vis känns det fel men på ett vis så rätt. Jag vill också ha en liten bebis som bara är min och min sambos. en liten sak som alltid älskar en och som man får ta hand om=)

    SvaraRadera
  2. det är väl bra tur att det finns barnälskare som vi!

    SvaraRadera
  3. Hej kompis!
    Kul att hitta in på din blog!

    Ja.. visst är det härligt med Bebisar! Vi har ju lilla Freja, och snart, eller ja ganska snart iaf en liten till!

    Kram på dig!

    SvaraRadera