onsdag 22 juli 2009

Tant-tema

Lektant. Surtant. Baktant. Min dag kort och gott.
Lektant. Cheferna utnyttjar min pedagogiska sida till fullo. Igår hade jag barquiz, idag barnaktiviteter, i morgon buzz-turnering. Men det är skönt att varva allvaret på restaurangen med lek.
Surtant. Alla har vi väl någon på vår arbetsplats som alltid ska lägga näsan i blöt. Idag fick jag nästan ett vredesutbrott. Men det är bara att bita ihop. Bara några veckor kvar nu...
Baktant fick avsluta kvällen. Bakning är min terapi. I afton blev det dumlekakor och hallongrottor. Sistnämnda hör lite till standarden i mitt sommar-bak. Imorgon ska jag bjuda på namnsdagsfika. Resten passar bra till kommande släktträffar och andra spontana eller planerade besök.






Någon dag ska jag skriva ner receptet så att ni också kan njuta - om ni nu inte kommer och hälsar på vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar