onsdag 15 juli 2009

jazzfestivalen...

Är det inte konstigt. För två år sedan åkte jag och min goa vän upp till stockholm för att se min favorit på jazzfestivalen. Vi stod längst fram, njöt av en oändligt bra konsert och klämde in några lägenhetsvisningar i samma veva, allt för att slå så många flugor som möjligt. Båda två blir brinnande lyckliga när man för ämnet på tal. Det var en magisk och galet trevlig resa.
Idag önskar jag mig också dit. I år uppträder Erykah Badou och en mängd andra godbitar. [Visste ni förresten att hon gjort skådespelarkarriär i "Ciderhusreglerna" regisserat av svensken Lasse Halström? Det var iaf helt nytt för mig...] Men jobbet håller mig kvar på västkusten. Nedrans arbete. Förhoppningsvis klirrar det i kistan när sommarn är slut.

Bloggtorkan i Sverige fortsätter. Men jag läser och läser och försöker skriva lite också. I förrgår hade jag hand om bar-quizet, igår sprang jag runt vid borden som var fullsatta, idag är det kubb-turnering. Lektant? Javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar