fredag 17 juli 2009

offentligt privatliv?

Härom kvällen såg jag ett program som handlade om 11 september händelserna. Slutet av programmet handlade om hur USA lyssnar av sina invånares telefonsamtal och all skriftlig kommunikation, både inrikes och utrikes. Mina tankar sprang iväg till hela denhär blogghysterin som världen handlat om det senaste. Många vill utnyttja sina rättigheter till fullo, en av dem är yttrandefriheten. Det är bra, kan jag tycka, men min följdfråga blir; när blev offentlighet av privatlivet en fluga? Jag kan nog skriva alla, när jag påstår att alla är emot att få sitt privatliv kontrollerat Men är det privatliv så länge man själv avgör vad man vill lämna ut och inte?
Jag medger att jag själv lite har fastnat i detta bloggträsk, men tycker det är otroligt viktigt att låta privatlivet vara just privat. Därför låter jag vissa saker vara osagda. De sakerna skriver jag istället ner i min "pappers-dagbok". För även om det finns en risk till att allt jag gör - en dag kommer bli synligt för andra, vill jag just nu göra allt för att inte bli blottad! Kära vänner, var rädda om er och berätta inte om allt för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar