fredag 20 mars 2009

konsert tabbe

Att man inte kommer in på en konsert betyder väl inte att man har otur? Absolut inte! Tyvärr fick ni inte se de fina 70’s brallorna, custommadeblusen i 100% polyester och mammas gamla marinblå ullkofta. Jajemen, lite justerad var jag allt! Bara för att det är kul med kombinationer. Någon ledde kombinationen in på livsstilen bohem? Ja, jag gjorde en insats för att försöka leva upp till måttot som min vän proklamerat. Vi lovade varann att bli mer bohemiska, vad nu det innebär.. Enligt wikipedia (som inte är den bästa källan i plugg-sammanhang vill jag påpeka!) uttrycker det; "Bohem är en person, som lever ett oregelbundet och sorglöst liv. En bohem är sorglös, tar dagen som den kommer, far dit vinden bär, är ansvarslös och önskar ha det så."Därmed brast tanken bakom mitt klädselengagemang. Jag vill också säga att min vän och jag, inte ännu lever riktigt så som vi skulle vilja.

Att konserten inte blir ett minne jag delar med goda vänner, är inget jag deppar över - det kommer ju nog så många fler gånger! Nej, jag känner mig faktiskt som en vinnare.
“Vinden har vänt, det är vår tur nu!”

Att mina ord nu finns med i cyberrymden har inget med att vara bohemisk att göra, men sannerligen ett steg som lättar på skrivkrampen i min hjärna!

[Ett tips är ändå konsertkillen Jonathan Johanssons "En hand i himlen". Om du inte känner ryckningar i kroppen efter dethär, då vet jag inte.. http://www.youtube.com/watch?v=-TTWUEIBDVc]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar