måndag 23 mars 2009

alltid denna tentaångest

Tentaångest är ett ständigt återkommande fenomen när man är student. Frågorna bara poppar upp i huvudet; har jag läst tillräckligt mycket? Vilka frågor kommer komma? Kommer jag klara tentan eller måste jag lägga ner massa energi på samma ämne än en gång och göra omprov?
Morgonen började i mitt kök (lägg märke till de ljuvliga påskliljorna som min mor hade med sig i lördags), med en repetition av de gamla tentafrågorna, som jag och några kurskamrater skrivit så (o)utförliga svar på.












Därefter begav jag mig till ktb (Kurs och Tidnings Biblioteket som ligger i Göteborg) där jag spenderat hela dagen ihop med min kurskamrat. För att vara "dagen före" har det varit en ovanligt trevlig dag! Vi har tagit lååååååånga lägliga raster, druckit gott kaffe från seven eleven (trots att min favorit kommer från pressbyrån eller din lilla chokladbutiken uppe på sprängkullsgatan) och avnjutit vårsolen på en anonym parkbänk.
Ikväll känns det helt okej. Jag har inte riktigt pejl på allt och ja, jag SKA gå igenom de gamla tentafrågorna en gång till i morgon, men sedan tänker jag bara tuta och köra.

Förutom Bach och Beethoven i lurarna, gjorde jag i dagarna en ny upptäckt; Coldplay. Min favoritlåt just nu är "Strawberry Swing". Det är som om vårkänslorna skulle fått sig en boning i kroppen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar