tisdag 31 mars 2009

BIO

Igår insåg jag att jag varit på två biofilmer i loppet av en vecka. Ojojoj.. När man bodde hemma hos päronen var man nästan aldrig på storbildsfilm, men jag har märkt att behovet blir större när man bor i en större stad. Jo, det är faktiskt sant.

I Torsdags såg jag och min vän den Svenska Hiten "Män som hatar kvinnor". Boken läste jag för ett par årsedan, så jag kom inte exakt ihåg allt som skulle hända, vilket säkert var bra då filmen som vanligt, inte är lika innehållsrik som boken. Man får helt enkelt inte plats med allt på en 2,5h-rulle. Jag beundrar Noomi Rapace som gör en fantastisk insats. Från ingen stans, till en supernova. Starkt.

Den andra filmen är "Revolutionary Road". Bara det faktum att Leonardo DiCaprio och Kate Winslet är huvudrollsinnehavarna, får mig att smälta - då MÅSTE det bli bra! Och så blev det också. Fast detta är ingen "Upp-över-öronen-förälskelse-film", detta är den gråa verkligheten på 50-talet. Trots det, är den helt klart värd att se.


Så goda vänner, dags att pallra sig iväg till salongen med de röda stolarna och mysa ner sig med en snusklubba i munnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar