tisdag 28 februari 2012

sushilover.



För ett år sedan, hade jag bara smakat en gång. Det var när jag bodde i hufvudstaden och hade en helkväll ihop med kurren, men då gick det inte hem för fem öre. För starkt, tyckte jag, och för mycket fisksmak. Men så besökte jag och min mr ett annat ställe på södra delen av stan i somras, och jag bytte åsikt helt och hållet. Ville bara ha meeer! Sushi mina damer och herrar. Jag älskart'.
I min stad har jag testat på lite olika ställen, men har haft svårt att hitta det perfekta stället, där bitarna inte är för små, för dyra, för dåliga råvaror osv. För två veckorsedan hittade jag stället som har allt jag letar efter (vad jag vet). Där är det astrevlig personal (en man som gärna berättar om sin familj) som gärna lånar ut personaltoan till behövande gäster, billigt pris (65 kr för 8 bitar), serverar STORA bitar som dessutom smakar så fantastiskt gott. Eftersom stället ligger vid Rosenlund, är det lättåtkomligt för såväl bilister som gångare och cyklister. Dessutom spelas Celine Dion på högsta volym och det känns som om man är i asien (tror jag, eftersom jag aldrig varit där på riktigt). Ai Sushi - för sushilovers. Jag bara säger det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar