tisdag 7 februari 2012

naturfenomen.

Har du en plats där du känner dig "uppkopplad med universum"? Det låter väldigt flummigt när man uttrycker det så, men det är nästan så jag känner mig när jag befinner mig på en särskild plats vid havet. Ingen annan stans låter mig uppleva Guds närvaro alldeles runt omkring mig. Ingen annan stans ger mig friden och lugnet så som denna plats. Mina föräldrar köpte ett fritidshus på västkusten efter att jag vägrat lämnat sandlådan på husvisningen när jag fyllt ett år. Det kändes som min plats direkt och mina föräldrar tvekade inte på mitt tydliga intresse. I helgen var jag där. I vanliga fall är vi där när allt är klätt  sommarskrud, men nu var det kallaste vinter och naturen gjorde mig inte besviken för det. Jag är ju partisk, det råder det inget tvivel om, men trots det och trots mina dåliga mobilbilder - tycker jag att det är en av de vackraste platser på jorden jag nånsin skådat.

Iskrackor. Underbara ljud som skapas när isen knäcks.

Sand och is, å och solljus.
Sandfåror, med is.
Strand möter is möter hav möter å.





Is på havet som frusit fast i vågrörelsen.
Snäckor.
Tänk vad föränderligt allt är, särskilt naturen. Vilken möjlighet att vi får njuta av den, uppleva den. Förmånligt till tusen. Natur i vinterskrud är dagens nu, gå ut och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar