tisdag 21 februari 2012

botaniska.


Härom dagen var det någon som frågade mig om jag visste någon blogg där man kunde hitta tips på platser man kan besöka eller saker man kan göra på en dejt. Detta är nog ingen sådan blogg där jag kommer leverera dejtingtips, men jag rekommenderar gärna roliga, fina saker att göra på sin fritid - gärna tillsammans med någon annan. Botaniska Trädgården är en sådan plats. Nu är trädgården klätt i vitt, men här kan man hitta platser där ljud från bilar byts ut mot kvittrande fåglar, och det finns gott om parkbänkar att fånga den första vårsolen på!
Trädet här ovanför, är ett barrträd från centralkina som kallas Metasequoia. Det får mig att tänka på tecknad film, där skogen är en levande trollskog som kan sluka människor som går förbi, särskilt små barn. Hemska tanke! Trädet är i verkligheten riktigt vackert. 
Just nu pågår en orkidéutställning i botaniska, som man kan smyga in på för ynka 20 kr.

På sommaren visar sig Botaniska sitt rätta jag. Då bör man gå dit, i varje fall någon gång, för att få vistas i en otroligt vacker omgivning. Kanske kan jag locka med lite bilder ifrån sommaren också?




Min längtan efter sommaren blev nu total.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar