onsdag 9 december 2009

Musikal med måtta

Musikalartister i all ära, men det är nog ingen arbetsplats för mig ändå..
De är supertrevliga, snälla, snygga [åtminstånde några av dem] och så är de flirtiga - mot alla! Hur står man ut? Jag skulle få mitt hjärta krossat alldeles för många gånger. Nej, då föredrar jag en mängd andra jobb. Men visst kan det vara roligt att få göra musikal nån enstaka gång. I tre dagar nu har jag och den gungiga kören haft förmånen att få arbeta med just en musikalartist. Att ha fått sjunga på operan ser jag ändå som en dröm som gått i verklighet. Ikväll avslutar vi det hela i en gammal hederlig kyrka. Det är perfekt, allting i måttlig mängd. Kan inte bli bättre.

3 kommentarer:

  1. Att ha sjungit på opera är väl en massa sångarpoäng? Det är ju ganska mycket status!

    Vilken musikal var det?

    SvaraRadera
  2. Sångarpoäng vet ja inte.. men som sagt en liten dröm för mig! Vi sjöng inte någon musikal, operan hade 3-rätters med tillhörande konsert med gospelkören jag är med i och Niklas Andersson - gjort roller i cats, miss saigon m.fl. En riktig julshow blev det. Riktigt skoj!

    SvaraRadera
  3. Äsch var inte så svensk, att köra hårt i en gospelkör som sjunger med musikalartist i en opera är helt klart sångarpoäng!

    SvaraRadera