lördag 28 januari 2012

leka.

Jag hade en period i mitt liv då jag alltid hade kjol på mig. Min bästis och jag gick till samma dagmamma. Varje morgon när hon kom innanför dörren hade hon två standardardfrågor hon frågade; "Är Mia här? Har hon kjol på sig?". Till det yttre var jag väldigt tjejig. Men insidan av mig var ibland väldigt killig. Jag älskade kill-leksaker och längtade speciellt efter radiostyrda bilar och tåg. Min mamma tyckte dock att jag skulle bejaka min tjejiga sida, så jag hade även ofta tea-partys med mina gossedjur, det var min standard.
Men, barnet i mig väcks till liv när jag får chansen att sysselsätta mig medge där lite grabbigare grejerna. Typ som ikväll, när jag fick bygga ihop en bana för radiostyrda bilar. Hur kul som helst. Verkligen hur kul som helst! (Ursäkta grynigheten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar