torsdag 9 juni 2011

sommarlov.




Sommarlov. Sköna sommarlov.
Igår städade jag hela lägenheten från topp till tå; tvättade fönster, tvättade kläder, sorterade garderoben i färgordning, dammsög och torkade golvet, bakade bröd, sorterade alla grejer på toaletten och städade ur badrumsskåpet. Men sen då, vad gör man sen? Denna ledighet som jag gått och väntat på i månader, kommer gå min på nerverna och riskerar att göra mig förslappad. Såhär andra dagen finns det fortfarande en del saker kvar att ta tag i, men för nu ska jag lära hjärnan att varva ner och ha sommarlov, på riktigt. Ända till klockan ringer kvart över sex imorgon bitti, då det är dags att kliva upp och gå till sommarjobbet. Njut av sommarledigheten mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Städat på bloggen med ser jag! Gött häng på masthuggsberget igår!

    SvaraRadera
  2. Kvart över 6? Har du ett till jobb?

    SvaraRadera
  3. David, det var mycket trevligt! Och ja, ibland behöver man choppa till sig lite!
    Kvart över 6 var klockan. Men jag kom också på tok förtidigt. Fel i schemat... :)

    SvaraRadera