lördag 13 februari 2010

Lördagsmorgon

Igår suverän klassdejt. Asgarv medan jag beställde en kebab i "små bitar" vid brunnsparken, men fick vanliga långa slamsor då ägaren inte tog mig på allvar. Nattpromenad hem i vintrigt Göteborg. Idag, solstrålande lördag. Familjen som väntar med vidöppna armar inför ett stundande snöäventyr och samtal om livet. Levandes i en stad full av finfina vänner. Känslosamt. Livet är väldans fint, vackert och njutbart. Kan vara svårt det där sista bara. Att njuta. Dagens känslorus får mig att känna mig som en nyfödd, supersugen på livet, nyfiken, äventyrslysten. Allt toppas med en favoritlista på det suveräna musikmaskineriet spotify. Tåren i ögat dök upp till "after the storm" med Mumford & Sons.
Allt sammanfattat mitt i ögonblickets mitt, en lördag, i vintern, idag, nu, 2010. Det är det här som är livet.

1 kommentar: