torsdag 25 februari 2010

Det lilla extra

Alla människor fungerar inte på samma sätt. Alla tänker och prioriterar vi olika saker. Tänk bara när de kommer till att göra det där lilla extra. Somliga kan inte sätta fingret på vad det innebär, medan andra är rena naturbegåvningar. Själv befinner jag mig någon stans emellan. Men jag har hajjat det där med att göra det lilla extra för någon annan. Det kostar ingenting, men ger så mycket mer tillbaka. Att skänka en annan människa en tanke och kanske till och med få tanken att växa till en liten handling, betyder mer än alla pengar i världen eftersom personen som blir drabbar inser att hon/han betyder så mycket att någon lagt ner tid på honom/henne. Härom dagen blev jag drabbad. En underbar tanke som blev verklighet på en av de vackraste ställen i hela Göteborg.
Ett råd till mig själv och hela mänskligheten; att göra mer av det lilla extra för andra.

1 kommentar:

  1. jag tycker du ska börja med rebusar på din blogg. Gör det, gör det, gör det! /L

    SvaraRadera