onsdag 2 februari 2011

Gud har humor.

Min bästaste bästa uppmuntrade mig härom kvällen till bibelläsning innan jag somnade. För första gången på många månader blev det av. Och Gud hade riktig humor. Jag ville läsa något enkelt, lättsamt, uppmuntrande. Mina ögon fastnade på Galaterbrevet och visst fick jag uppmuntran. Hela brevet var fyllt med uppmaningar till att glädjas. Läs det du också i din lilla vrå, och låt dig glädjas av Paulus, Guds underverk, att livet sjunger för dig - eller bara för att. Glädje gör alt mycket roligare. Dessutom smittar det av sig.

Om de jag skrev igår tipsade David om en sång. Jag är inte mycket för visor på svenska egentligen, men när texten är det centrala - och den tilltalar mig - då gör jag undantag. Varsegod att lyssna du också! Och David, tack för tipset!

1 kommentar:

  1. Nöjet är helt på min sida! Tomas kan vara Sveriges främsta textförfattare. Men så är han före detta journalist också, det är säkert en stor anledning.

    SvaraRadera