onsdag 4 april 2012

birro.

På ett sätt undrar jag varför jag blir så djupt berörd av en offentlig människas berättelse av mötet med Gud. Jag tänker mig att jag blir precis lika förundrad över alla vanliga människors möte med Gud. Men det är ärligheten, öppenheten och pekfingret uppåt - bekräftelsen via ord om att Gud finns - från en annan människa som gör att jag berörs. När någon annan inte fegar ur, utan istället är äkta och sann med vem den är och vad den tror på. Ikväll höll Marcus Birro ett öppet samtal tillsammans med pastor Thomas, om livets stora frågor. Det är beundransvärt när man vågar vara sig själv, även om det innebär att gå emot strömmen. Marcus Birro är en man jag ser upp till. Läs hans böcker om du suktar efter ärlighet, äkthet - och inte är rädd för att tala om andlighet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar