fredag 17 december 2010

skratta högt - har det roligast!

Idag lade jag märke till en ny sida hos mig själv. Tja, den har säkert funnits ett tag, men det var först idag som jag konstaterade att den fanns, och därmed existerar den nu.
Jag kom på mig själv, när jag "småsprang" ner för en mins sagt halkig, dock - tack och lov - sandad, backe, att jag skrattade högt åt min lustfyllda gångstil. Jag kan inte erinra mig om att det hänt en massa gånger förut, jag brukar alltid skratta eller fnissa lite tyst för mig själv, men den här gången kom skrattet rakt ut! En underbar känsla spred sig genom kroppen. Som om någon fanns brevid mig och delade min roliga upplevelse. Och delad glädje är som ni alla vet - dubbel glädje! kanske var det den delade glädjen inombords, som fick mig att skratta högt och därmed ha en väldigt rolig stund - om så allena?
Lustigt var det i allafall, och jag ska nog fortsätta med den stilen!

En vän sade till mig att han hade träningsvärk efter en kort promenad i blixthalkan. och nog är det så att musklerna arbetar mer i det här väderlaget - å vem uppskattar inte "osynlig" träning?!
Folk ser onekligt lustiga ut när de trippar-småspringer-stapplar fram i halkan. Jag kommer fortsätta skratta högt åt mig själv. Jag bjuder på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar