måndag 16 augusti 2010

välbehövlig. PAUS.


Ibland behöver man en paus. Ett avbrott från allting i vardagen. Inte från vänner, de är ett undantag, de behöver man aldrig en paus ifrån. Men däremot kan man behöva lite tid för sig själv, reflektera över vad man vill göra härnäst, tänka över livet. Vissa stunder behöver man också lite tid bort ifrån bloggar och annat offentligt. Speciellt när man inte har så mycket att säga eller vill hålla sina privata tankar för sig själv och inte känner för att bli blottad. Jag vet inte om jag blivit något klokare den här sommarn', men jag vet att jag ser fram emot att möta ett nytt liv i staden. Och jag funderar så det knakar. Över allt möjligt som rör livet. Just nu försöker jag omformulera tankarna till musik. Det kan vara skitsvårt. Det är inte precis lättare att skriva ner tankarna på papper. Men jag ska försöka med det, snart igen. Och det ska bli så intressant att läsa vad ni har att säga om allting.

Hoppas ni har en fin sommar - för det är fortfarande sommar! Ett säger jag bara: Njut.

2 kommentarer:

  1. Tur för mig att du inte vill ha paus från dina vänner. Pjuh! Och som jag längtar efter nya låtar från dig!! Att du kan formulera dina tankar OCH matcha ihop det med bra och vacker musik övergår mitt förstånd. Helskumt men alldeles, alldeles underbart! =)

    SvaraRadera
  2. För mig kommer bloggarpauserna ganska naturligt, av att jag inte har något vettigt att skriva. Borde försöka ta tag i det där igen.

    Kul att du skriver igen! Ser fram emot många fina funderingar, du skriver alltid mycket intressanta grejer!

    SvaraRadera