lördag 2 januari 2010

2010 - the best year ever!

Gott nytt år!
En stund i Göteborgsvimlet, bland fyrverkerier, vänner och champagne, funderade jag över vad som egentligen är så speciellt med ett nytt år? Det är ju precis som vanligt, fast ändå är någonting nytt. Första januari går ju tex alltid till historien som dagen som bara försvann.. Precis som alltid! De tär ju inget nytt. Men vi mänskliga människor får ändå för oss att det blir en ny era, vi får en ny chans, ett nytt färskt tillfälle att göra saker och ting annorlunda, att gör allting lite bättre än förra året. Så även jag lät mig smittas av den årliga optimismen som alltid infaller sig runt tolvslaget och hoppas på ett nytt spännande år - 2010 det bästa året hittills i mitt liv. Tomma löften eller inte, det gäller att ta tillfället i akt och våga tro, hoppas. Jag gör det. Och jag önskar er det samma!

1 kommentar:

  1. Jag tror du har rätt. Chansen är rätt stor att det här året kommer att gå till historien som ett av de största och viktigaste någonsin!

    SvaraRadera